tisdag 15 mars 2011

Alan Jackson Scandinavian Tour 2011

För två år sedan tog jag bilen till Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna för att se Alan Jackson under hans första spelning i Sverige. Det var en annorlunda upplevelse på flera sätt. Dels blev jag förvånad över att fler än jag lyssnade på country och Alan Jackson. Fast å andra sidan blev jag förvånad över hur få som var där. Med tanke på hur stor Alan är i USA så måste det vara en konstig upplevelse att spela för en relativt liten publik i Sverige.


Fast publikreaktionen var å andra sidan överväldigande och det märktes på herr Superartisten. Och det är kanske därför han kommer tillbaks i år.


Den 10 augusti är det dags igen. Det har nu meddelats att Special Guest Star är Joey & Rory. Jag har aldrig hört talas om dem men den upplagda videon säger mig att jag bör kolla in dom.

Och den här gången skall jag ta med mig en ordentlig kamera och inte bara iPhonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar